3 tips voor het beletteren van je auto

autobelettering

Menig ZZP’er en freelancer zie je langsrijden met autobelettering. Met goede reden, want een bestickerde auto met logo en contactgegevens is een effectieve vorm van marketing. Natuurlijk is het wel belangrijk om op bepaalde punten te letten, voordat je jouw bedrijfsauto bestickert. Het zou zonde zijn als je niet de juiste boodschap overbrengt aan al jouw (potentiële) klanten. Met deze tips kom je een heel eind!

Gebruik de juiste kleuren

Het maakt niet uit wat jouw boodschap is, het moet niet vloeken of moeilijk leesbaar zijn. Gebruik daarom niet, bij wijze van, zwarte belettering op een zwarte auto. Let er daarom op, dat je van te voren goed nadenkt welke kleuren je gebruikt in jouw boodschap.

Maak niet een te drukke boodschap

Uiteindelijk kies je voor autobelettering, doordat je de naamsbekendheid wilt vergroten van jouw bedrijf. Het is daarom belangrijk om een duidelijke, en wervende, boodschap te formuleren. Een van de belangrijkste punten is om een duidelijke en krachtige boodschap uit te dragen aan jouw klanten. Dit betekent niet dat het een kale en saaie boodschap moet zijn. Zorg ervoor dat je een duidelijke boodschap uitdraagt met bijvoorbeeld jouw belangrijkste USP’s.

Vergeet je contactgegevens niet

Sommige bedrijven laten alleen een logo zien van hun bedrijf. Het is echter wel makkelijk dat mensen jouw bedrijf kunnen bereiken. Vergeet daarom niet om je contactgegevens zoals telefoonnummer, adres of website te vermelden op de bestickering van je auto.

Kies voor een wasstraatbestendige belettering

Eens in de zoveel tijd moet jouw auto naar de wasstraat voor een grondige schoonmaakbeurt. Let er dan wel op, dat je bestickering gebruikt dat wasstraatbestendig is. Sommige folies zijn dat namelijk niet en vallen van de auto af. Het is daarom verstandig om dit te laten doen door vakmensen, zoals letterop.nl. Zij letten er op dat jouw signing niet zomaar van jouw auto afvalt.